torsdag 29 september 2011

Hej Då


Nu har jag bestämt mig för att sluta blogga. Det känns väldigt vemodigt och jag kommer nog sakna det väldigt mycket nu i början. Men det känns som det är dags, jag har snart bloggat i tre år. Tanken är nu att jag ska göra en bok av bloggen och att barnen kan följa sin uppväxt. Har ni tips på var man enkelt kan ordna en sån bok får ni höra av er.

Lägger in en bild från ett av våra första blogginlägg. Nu ska jag bli lite sentimental och gå tillbaka i bloggen och läsa.

Kommer att sakna er!!!

Tänkvärda ord


Ett Barn...

Ett barn som kritiseras
Lär sig att fördöma.

Ett barn som får stryk
Lär sig att slåss.

Ett barn som hånas
Lär sig blyghet.

Ett barn som utsätts för ironi
Får dåligt samvete.

Men ett barn som får uppmuntran
Lär sig förtoende.

Ett barn som får beröm
Lär sig att uppskatta.

Ett barn som får uppleva rent spel
Lär sig rättvisa.

Ett barn som får känna vänskap
Lär sig vänlighet.

Ett barn som får uppleva trygghet
Lär sig tilltro.

Ett barn som blir omtyckt och kramat
Lär sig att känna kärlek till världen.

tisdag 27 september 2011

Bekräftat


Då fick vi det bekräftat, 70-talisterna är generation ambition. Kvinna och 70-talist då mår du allra sämst och är nära en hälsokollaps. Kan hålla med om att detta inte är taget i luften, för vem vill inte vara supermamma och hämta tidigt på skola och förskola, samtidigt som du helst ska jobba heltid och lite därtill, ha ett bra jobb, vara en attraktiv fru, hänga med barnen på handboll och samtidigt servera en god middag som innehåller allt från kostcirkeln. Tror att vi 70-talister har väldigt höga krav på oss själva, jag undrar dock var dessa krav kommer ifrån, var det något i bröstmjölken på 70-talet?

söndag 25 september 2011

Skogen








I fredags var det dags för middag på Mosaik tillsammans med traineèvännerna. Det var kul att träffa alla igen och uppdatera sig med vad som händer i våra liv.

I helgen har det varit helt underbart väder! Så det blev en runda i skogen för hela familjen. Lördagkväll bjöd på kräftskiva hos familjen Vijk, mycket gott och trevligt, dock väldigt sent.

tisdag 20 september 2011

Mys


Tindra sover hela nätter i sin egen säng medans vi jobbar på det med Ellen. Ellen får ett klistermärke för varje gång som hon sover hela natten i sin egen säng. När Per är i Stockholm brukar jag låta barnen komma ner till mig på natten om dom vill. Inatt kom dom bägge två och det var så mysigt, nästan så jag hoppas att dom kommer inatt igen.

måndag 19 september 2011

Bläckfisk


Ibland önskar jag att man var en bläckfisk med åtta armar. Denna veckan är en sådan då jag gärna haft några extra armar. Per är i Stockholm i tre dagar och här hemma ska det hinnas med handboll, föräldramöte på Ellens förskola, hålla en kvällskonferans på jobbet, fixa matsäck till Ellens utflykt och läxor ska göras. Mikaela min kusin är vår räddande ängel denna vecka, hon passar barnen dom kvällarna som jag ska jobba.

söndag 18 september 2011

Före och Efter bilder



Så nu har vardagsrummet där nere fått sig ett lyft. Helgen har gått till att fixa och trixa med teknik och små roliga detaljer som att hitta kuddar, ljuslyktor och annat smått och gott som gör pricken över i:et.

Jag känner mig mycket nöjd med resultatet och jag lovar att vi ska ha det så här i mer än två år, hmm vågar man lova....

Nu blir det ost, kex och film med mannen.